De voorzitter opent de zitting op 22/02/2024 om 19:40.
Gelet op het decreet lokaal bestuur, inzonderheid artikel 32,277,278;
Gelet op het door de algemeen directeur voorgelegde ontwerp van de notulen;
Gelet op het zittingsverslag;
Gelet op art. 40 en 41 van het Decreet Lokaal Bestuur houdende de bevoegdheid van de gemeenteraad;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad d.d. 25/01/2024 houdende de goedkeuring van de deontologische code voor mandatarissen en de goedkeuring van het huishoudelijk reglement voor de deontologische commissie;
Gelet op art. 72 §1 en §2 van de deontologische code houdende de samenstelling van de leden van deontologische commissie;
Gelet op de uitnodiging van de algemeen directeur aan de gemeenteraadsleden d.d. 29/01/2024 om per fractie een raadslid en diens vervanger voor te dragen voor de deontologische commissie;
Overwegende dat de deontologische commissie evenveel raadsleden telt die worden voorgedragen door de fracties en evenveel als het aantal fracties waaruit de gemeente/ocmw-raad is samengesteld, aangevuld met de voorzitter van de raad die toegevoegd wordt als de voorzitter van de deontologische commissie;
Overwegende dat onafhankelijke raadsleden geen fractie vormen en niet vertegenwoordigd zijn in de deontologische commissie;
Overwegende dat elke fractie het mandaat in de deontologische commissie toewijst met een voordracht gericht aan de voorzitter van de raad;
Overwegende dat de voorzitter van de gemeenteraad volgende voordrachten heeft ontvangen:
*Van de fractie CD&V:
*Van de fractie Open VLD:
*Van de fractie Vooruit:
*Van de fractie N-VA:
BESLUIT:
Artikel 1:
De gemeenteraad neemt kennis van samenstelling van de deontologische commissie:
Voor CD&V: Boudewijn Herbots - plaatsvervanger: Guy Dumst
Voor Open VLD: Nico Jordens - plaatsvervanger: Viki Tweepenninckx
Voor Vooruit: José Helaers - plaatsvervanger: Louis Heeren
Voor N-VA: Michel Boyen - plaatsvervanger: n.v.t.
Art. 2:
De gemeenteraad neemt kennis van de toevoeging van de voorzitter van de gemeenteraad, Lutgarde Denivel, als voorzitter van de deontologische commissie.
Art. 3:
Deze beslissing bekend te maken conform de wettelijke bepalingen.
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22/12/2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op de wet van 29/07/1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7/12/2018;
Gelet op de wet van 17/06/2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17/06/2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet);
Gelet op het koninklijk besluit van 14/01/2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18/04/2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 90, 1°;
Overwegende dat in het kader van de opdracht “Aankoop multifunctioneel voertuig/werktuigdrager voor Technische Uitvoeringsdienst” een bestek met nr. 2024-012 werd opgesteld;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 60.330,58 excl. btw of € 73.000,00 incl. 21% btw;
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking;
Overwegende dat voor de betaling van het multifunctioneel voertuig/werktuigdrager voor Technische Uitvoeringsdienst de kredieten op jaarbudgetrekening ACT-58/0729-00/2210307/CBS zullen worden aangewend;
BESLUIT:
Artikel 1:
Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 2024-012 en de raming voor de opdracht “Aankoop multifunctioneel voertuig/werktuigdrager voor Technische Uitvoeringsdienst”. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 60.330,58 excl. btw of € 73.000,00 incl. 21% btw.
Art. 2:
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Overwegende dat ter zitting alternatieven worden besproken om het parkeren op de kwestieuze plaats onmogelijk te maken;
Overwegende dat de mogelijkheden verder onderzocht dienen te worden;
BESLUIT:
De gemeenteraad besluit met eenparigheid van stemmen tot de verdaging van het punt.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22/12/2017;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij KB d.d. 16/03/1968;
Gelet op het decreet d.d. 16/05/2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het KB d.d. 01/12/1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het MB d.d. 11/10/1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het BVR d.d. 23/01/2009 betreffende de aanvullende reglementen op de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de nood om een parkeervak te creëren met witte volle lijnen in de Linterseweg ter hoogte van huisnummer 18;
Gelet op de bespreking in de stuurgroep mobiliteit;
Overwegende dat de voorzitter ter zitting meedeelt dat volgende aanpassingen op gebied van mobiliteit een invloed zullen hebben op het openbaar domein en gerealiseerd worden :
Overwegende dat het gemeentewegen betreft;
BESLUIT:
Artikel 1:
Voor de volgende punten zal de hiernavolgende aanpassing aan de parkeerreglementering van kracht zijn;
Art. 2:
De bepalingen van artikel 1 worden ter kennis gebracht aan de weggebruikers bij middel van volgende signalisatie:
Parkeren zal in de Linterseweg worden toegelaten ter hoogte van huisnummer 18.
signalisatie: aanbrengen van een parkeervak in witte volle lijnen en verplaatsen van de verkeersborden B19f en F87 naar het begin van het parkeervak.
Art. 3:
De lasten (kosten voor plaatsen, aanbrengen, onderhoud en vernieuwen van de signalisatie) worden gedragen door de beheerder van de weg.
Art. 4:
Dit reglement wordt voor toezicht digitaal overgemaakt aan de Vlaamse Overheid via het loket voor lokale besturen in de module toezicht.
Art. 5:
Aan dit reglement wordt uitvoering gegeven van zodra goedkeuring bekomen wordt vanwege de Minister (of bij het uitblijven van een beslissing vanaf de 60ste dag na de kennisgeving ervan) en treedt in voege van zodra de benodigde signalisatie werd geplaatst.
Art. 6:
Na goedkeuring door de Minister wordt tevens een afschrift van het reglement overgemaakt aan de lokale politie, incl. een afschrift van de goedkeuring.
Art. 7:
Deze beslissing bekend te maken conform de wettelijke bepalingen.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22/12/2017;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij KB d.d. 16/03/1968;
Gelet op het decreet d.d. 16/05/2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het KB d.d. 01/12/1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het MB d.d. 11/10/1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het BVR d.d. 23/01/2009 betreffende de aanvullende reglementen op de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de nood om een parkeerverbod te creëren in de eerste 20m van het kruispunt Ketelstraat met de aansluiting met de Leenhaagstraat;
Gelet op de bespreking in de stuurgroep mobiliteit;
Overwegende dat de voorzitter ter zitting meedeelt dat volgende aanpassingen op gebied van mobiliteit een invloed zullen hebben op het openbaar domein en gerealiseerd worden :
Overwegende dat het gemeentewegen betreft;
BESLUIT:
Artikel 1:
Voor de volgende punten zal de hiernavolgende aanpassing aan de parkeerreglementering van kracht zijn;
Art. 2:
De bepalingen van artikel 1 worden ter kennis gebracht aan de weggebruikers bij middel van volgende signalisatie:
Signalisatie: verlengen van de witte aslijn tot een totale lengte van 20 meter.
Art. 3:
De lasten (kosten voor plaatsen, aanbrengen, onderhoud en vernieuwen van de signalisatie) worden gedragen door de beheerder van de weg.
Art. 4:
Dit reglement wordt voor toezicht digitaal overgemaakt aan de Vlaamse Overheid via het loket voor lokale besturen in de module toezicht.
Art. 5:
Aan dit reglement wordt uitvoering gegeven van zodra goedkeuring bekomen wordt vanwege de Minister (of bij het uitblijven van een beslissing vanaf de 60ste dag na de kennisgeving ervan) en treedt in voege van zodra de benodigde signalisatie werd geplaatst.
Art. 6:
Na goedkeuring door de Minister wordt tevens een afschrift van het reglement overgemaakt aan de lokale politie, incl. een afschrift van de goedkeuring.
Art. 7:
Deze beslissing bekend te maken conform de wettelijke bepalingen.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22/12/2017;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij KB d.d. 16/03/1968;
Gelet op het decreet d.d. 16/05/2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het KB d.d. 01/12/1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het MB d.d. 11/10/1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het BVR d.d. 23/01/2009 betreffende de aanvullende reglementen op de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de nood om het opheffen van het halfmaandelijks parkeren in de Dorpstraat tussen de Dormaalstraat en de Wittenweg;
Gelet op de bespreking in de stuurgroep mobiliteit;
Overwegende dat de voorzitter ter zitting meedeelt dat volgende aanpassingen op gebied van mobiliteit een invloed zullen hebben op het openbaar domein en gerealiseerd worden :
Overwegende dat het gemeentewegen betreft;
BESLUIT:
Artikel 1:
Voor de volgende punten zal de hiernavolgende aanpassing aan de parkeerreglementering van kracht zijn;
Art. 2:
De bepalingen van artikel 1 worden ter kennis gebracht aan de weggebruikers bij middel van volgende signalisatie: verwijderen van de borden E5 en E7
Art. 3:
De lasten (kosten voor plaatsen, aanbrengen, onderhoud en vernieuwen van de signalisatie) worden gedragen door de beheerder van de weg.
Art. 4:
Dit reglement wordt voor toezicht digitaal overgemaakt aan de Vlaamse Overheid via het loket voor lokale besturen in de module toezicht.
Art. 5:
Aan dit reglement wordt uitvoering gegeven van zodra goedkeuring bekomen wordt vanwege de Minister (of bij het uitblijven van een beslissing vanaf de 60ste dag na de kennisgeving ervan) en treedt in voege van zodra de benodigde signalisatie werd geplaatst.
Art. 6:
Na goedkeuring door de Minister wordt tevens een afschrift van het reglement overgemaakt aan de lokale politie, incl. een afschrift van de goedkeuring.
Art. 7:
Deze beslissing bekend te maken conform de wettelijke bepalingen.
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur, inzonderheid deel 3, titel 3, intergemeentelijke samenwerking;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 16/11/2018 over het lokaal woonbeleid;
Gelet op de Vlaamse Codex Wonen van 1/01/2021;
Gelet op de gemeentelijke verordening aangaande conformiteitsattesten, aangenomen in zitting van de gemeenteraad Zoutleeuw op 28/10/2021 en goedgekeurd bij ministerieel besluit van 19/05/2022;
Gelet op de vraag om advies die de stad Zoutleeuw op 22/11/2023 aan het agentschap Wonen in Vlaanderen stelde over het ontwerp van aanpassing van voormelde gemeentelijke verordening van 28/10/2021;
Gelet op het advies van 19/01/2024 van het agentschap Wonen in Vlaanderen aangaande voormeld ontwerp.
Overwegende dat de gemeentelijke verordening aangaande de verplichtstelling van een conformiteitsattest, aangenomen in zitting van de gemeenteraad op 28/10/2021, niet voorziet in een tijdelijke vrijstelling voor nieuwe woningen;
Overwegende dat een conformiteitsattest een instrument is bij de kwaliteitsbewaking van te huur of ter beschikking gestelde woningen; dat gezien het optrekken van een nieuwe woning onderworpen is aan een omgevingsvergunning mag er redelijkerwijze van uitgegaan worden dat zulke woningen beantwoorden aan de door de Vlaamse Codex Wonen gestelde kwaliteitseisen;
Overwegende dat in het kader van de werking van het intergemeentelijk samenwerkingsverband “Best Wonen tussen Zoet en Zout” het ook wordt wenselijk geacht dat de gemeentelijke verordeningen aangaande de verplichtstelling van het conformiteitsattest eenzelfde, tijdelijke vrijstelling voorzien voor nieuwe woningen;
Overwegende dat om de handhaving van de verplichtstelling van het conformiteitsattest meer slagkracht te geven het wenselijk is om te voorzien in een minimale GAS-boete;
Gelet op deze wijzigingen is het aangewezen dat de gemeentelijke verordening van 28/10/2021 aangaande de verplichtstelling van een conformiteitsattest wordt opgeheven op de datum van inwerkingtreding van deze nieuwe verordening;
BESLUIT:
Artikel 1:
Voor een woning die verhuurd wordt of te huur of ter beschikking gesteld wordt als hoofdverblijfplaats moet diegene die de woning verhuurt of te huur dan wel ter beschikking stelt een geldig conformiteitsattest kunnen voorleggen. Deze verplichting geldt voor alle verhuringen, tehuurstellingen en terbeschikkingstellingen op het grondgebied van Zoutleeuw.
Nieuwe woningen worden na de eerste ingebruikname 10 jaar vrijgesteld van deze verordening. Voor de toepassing van deze verordening wordt de datum van eerste ingebruikname geacht de vroegste datum te zijn waarop een persoon op het adres van de betreffende woning ingeschreven staat in het bevolkingsregister. In deze verordening wordt onder een nieuwe woning verstaan: (i) de woning die vergund is opgetrokken op een voorheen onbebouwd perceel, of (ii) de woning die vergund werd opgetrokken op een perceel nadat de op dat perceel vooraf bestaande woning vergund werd gesloopt. De bewijslast dat het om een nieuwe woning gaat ligt bij diegene die de woning verhuurt dan wel te huur of ter beschikking stelt.
Art. 2:
Zolang niet aan de voormelde verplichting in artikel 1 is voldaan, geldt een jaarlijks terugkerende verplichting om het conformiteitsattest aan te vragen. De aanvraag wordt ten laatste ingediend op de verjaardag van de dag waarop de verhuurder, of diegene die de woning te huur of ter beschikking stelt, bij aangetekend schrijven in kennis is gesteld dat hij niet over het verplichte conformiteitsattest beschikt. Als ontvangstdatum van het aangetekend schrijven geldt de eerste werkdag na de verzending.
Art. 3:
Indien de woning door meerdere personen verhuurd, dan wel te huur of ter beschikking gesteld wordt, dan is ieder van hen gehouden tot naleving van de uit deze verordening voortkomende verplichtingen.
Bij iedere inbreuk op artikel 1 of artikel 2 van deze verordening wordt er aan de verhuurder of diegene die de woning te huur of ter beschikking stelt een GAS-boete van minimaal 100 euro en maximaal 300 euro opgelegd. Indien de woning door meerdere personen verhuurd, dan wel te huur of ter beschikking gesteld wordt, dan is ieder van hen hoofdelijk en ondeelbaar gehouden tot de volledige betaling hiervan.
Art. 4:
Het afleveren van het conformiteitsattest is gratis.
Art. 5:
Deze verordening treedt in werking op de vijfde dag na haar bekendmaking.
Op datum van de inwerkingtreding van deze verordening wordt de gemeentelijke verordening aangaande conformiteitsattesten, aangenomen in zitting van de gemeenteraad op 28/10/2021, opgeheven met dien verstande dat de aanvragen voor een conformiteitsattest die reeds werden ingediend voor de datum van inwerkingtreding van deze verordening geacht worden tijdig te zijn ingediend.
Art.6:
Deze beslissing zal worden bekend gemaakt krachtens de wettelijke bepalingen.
BESLUIT:
De gemeenteraad neemt kennis van de volgende vragen van de raadsleden en de antwoorden namens het schepencollege.
Raadslid M. Boyen verwijst naar de gele paaltjes in de Leenhaagstraat en bijhorend artikel in de media. Deze paaltjes staan daar ongelukkig, net voor/achter de bocht. Het raadslid vraagt of die weggehaald kunnen worden aangezien ze geen meerwaarde bieden voor de auto's. Ze dienen misschien voor de veiligheid van de voetganger, maar die frequentie van passage ligt veel lager dan deze van het kruisen van de wagens waardoor de kans op een ongeval hoger ligt. Het raadslid zegt dat men in het artikel naar de goedkeuring van de mobiliteitscommissie verwijst, ten eerste is dat toch een stuurgroep en ten tweede dienen volgens het raadslid testopstellingen toch goedgekeurd te worden door de gemeenteraad.
Schepen C. Kempeneers antwoordt dat een proefopstelling, altijd en al 6 jaar lang, goedgekeurd worden door het schepencollege, na een goedkeuring door de stuurgroep mobiliteit.
Raadslid M. Boyen zegt daar niets van terug te vinden in de verslagen van het schepencollege.
De algemeen directeur antwoordt dat dit punt behandeld werd op het schepencollege van 12/02/2024, het verslag wordt gedeeld nadat het verslag wordt goedgekeurd.
Schepen C. Kempeneers vindt het wel vreemd dat er in de vergadering van de stuurgroep, door de fractie van het raadslid en door het raadslid zelf, dan geen opmerkingen werden gemaakt toen die wijziging (plaatsing paaltjes) uitvoerig besproken werd.
Raadslid M. Boyen zegt dat dat theorie is.
Schepen C. Kempeneers antwoordt dat dit een proefopstelling is en die dient net om iets te proberen. Na evaluatie zal het terug op stuurgroep besproken worden. Als die evaluatie dan niet goed is, gaan de paaltjes terug weg.
Raadslid A. Cooremans vult aan dat zij elke dag op die locatie voorbijkomt en er tot nu toe geen problemen heeft gehad om daar te passeren, zelfs tijdens het spitsuur. Men moet elkaar voorrang geven en dit is perfect mogelijk als iedereen zich aan de snelheidslimiet (50km) houdt.
Schepen C. Kempeneers benadrukt nogmaals dat het om een proefopstelling gaat. Deze is geplaatst na advies van deskundigen en na besprekingen in de stuurgroep. Dergelijk advies kan men niet zomaar naast zich neerleggen.
De burgemeester bevestigt dat het inderdaad een proefopstelling is en dat er zal gekeken worden wanneer men deze kan evalueren. Er was ook een vraag om de palen voor een wielerwedstrijd te verwijderen, dit kan op dat moment zelf voor die wedstrijd. Op de volgende stuurgroep mobiliteit zal er dan gekeken worden naar de termijn voor de evaluatie van de palen.
Raadslid L. Everaerts vraagt wanneer de gele lijnen t.h.v. de frituur op de Grote Markt verwijderd zullen worden. Deze waren daar foutief geplaatst en er is gezegd dat die snel zouden weggehaald worden, wat nog niet is gebeurd.
Schepen C. Kempeneers antwoordt dat die vraag nog op de gemeenteraad is geweest. Er is toen niet geantwoord dat die snel weg gingen zijn, maar dat deze gele lijnen foutief werden doorgetrokken door de firma Nijs. Omwille van de tijdelijke veiligheidsissues die er waren met die werf aan de Dry Croonen zijn deze gebleven. Er is gezegd dat zodra die werken voorbij zijn, er terug enkelrichting rond de kerk kan gereden worden; de dubbele richting voor de voormalige frituur zal dan opgeheven worden. Op dit moment is het veiliger doordat men daar niet kan parkeren, maar zodra het terug enkele richting is, gaan de gele lijnen weg.
Raadslid L. Everaerts komt ook nog terug op de gele paaltjes in de Leenhaagstraat om zijn ongenoegen uit te drukken over de proefopstelling, de bijhorende signalisatie en de (on)veiligheid op de weg op deze locatie. Daarnaast zegt het raadslid niet meer te kunnen deelnemen aan de vergaderingen van de stuurgroep mobiliteit door de combinatie van het gewijzigde vergadermoment en zijn persoonlijke werksituatie. Het raadslid zegt dat men tenminste de verslagen van de vergadering van de stuurgroep ter beschikking had kunnen stellen zodat men vooraf opmerkingen en ideeën had kunnen doorgeven. In het verleden waren er immers geen klachten over de situatie op deze weg en nu zijn velen verrast en komen daardoor in een gevaarlijke situatie terecht. Ook krijgt het raadslid klachten over wat er met de wielerwedstrijden gaat gebeuren.
De voorzitter antwoordt het raadslid dat dit punt zonet uitvoerig aan bod is gekomen en besproken werd. De voorzitter vraagt het raadslid dan ook om geduld uit te oefenen tot de opstelling geëvalueerd is en er besproken kan worden wat er uiteindelijk beslist moet worden.
Raadslid L. Everaerts verwijst naar de fietsenparking tussen de KBC en de Lakenhalle en vraagt of er daar een afdak kan gemaakt worden.
De burgemeester antwoordt dat met de schepenen zal bekeken worden wat daar mogelijk is en dat er dan op terug zal gekomen worden.
Raadslid E. Wouters heeft een vraag over de afsluiting van de Terweidenstraat. Is het niet drastisch om deze voor iedereen, ook fietser en voetganger 10 weken af te sluiten? Dit maakt het niet gemakkelijk voor de mensen, o.a. de Spar die klanten verliest. Bijkomend is het centrum van Budingen hierdoor ook niet meer bediend aangezien de bussen nu aan het busstation Van Mullem vertrekken.
Schepen R. Lambeets antwoordt dat aan de ene kant van het fietspad het oude pompstation staat en het nieuwe zal aan de andere kant komen. Hiervoor zal een diepe gleuf van 3.5m diep gemaakt worden. Deze wordt door en door getrokken, ook over het voetpad. Daarom kan er geen risico genomen worden dat hier iemand doorkomt. Daarenboven zal er van deze werken, of het herstel van deze werken, deels ook gebruik gemaakt worden om de klinkers daar te vervangen in het dorp.
Raadslid E. Wouters zegt dat het toch niet kan dat dit van dag 1 tot de laatste dag helemaal niet toegankelijk is.
De burgemeester antwoordt dat er bij deze werken ook een veiligheid- en preventieadviseur aanwezig is. Niet de stad, maar de firma die de werken uitvoert is verantwoordelijk. Als de aanvraag van de werken zo wordt ingediend, kan de stad daar niet zomaar van afwijken. De burgemeester begrijpt de moeilijkheden die dit met zich meebrengt voor de inwoners en hoopt ook dat de werken sneller afgerond zullen worden.
Raadslid E. Wouters verwijst naar de werken in de Glabbeekstraat die nog bezig zijn waardoor de omleidingsweg over Grazen nu ook is afgesloten vanuit centrum Budingen wat het nog moeilijker maakt.
De burgemeester antwoordt dit punt wel mee te nemen naar het volgende overleg, met de vraag om de doorgang voor fietsers en voetgangers, indien mogelijk, toch sneller mogelijk te maken.
De voorzitter sluit het openbare gedeelte van de vergadering af en verzoekt het publiek om de zaal te verlaten om over te kunnen gaan naar het besloten gedeelte.
De voorzitter sluit de zitting op 22/02/2024 om 20:30.