Terug
Gepubliceerd op 19/04/2022

Besluitenlijst  Vast Bureau

ma 11/04/2022 - 11:30 raadzaal Dalhem
  • Interne zaken

    • Secretariaat

      • Verslag van de vorige vergaderingen.

        Goedgekeurd

        Het Vast Bureau keurt het verslag van 24.03.2022, 28.03.2022 en 04.04.2022 goed.

      • Bespreking dagorde volgende raad.

        Goedgekeurd

        Het Vast Bureau bespreekt de dagorde van de RMW d.d. 28.04.2022.

      • Verderzetting ITB DPO 2022 via IT-punt door het stadsbestuur - akkoordverklaring

        Goedgekeurd

        Het Vast Bureau gaat akkoord met de afname van 60 uren ondersteuning in het kader van de overeenkomst afgesloten tussen het stadsbestuur en ILV IT-punt voor DPO 2022.

    • Personeel en organisatie

      • Aanvraag halftijdse werkhervatting.

        Goedgekeurd

        Het Vast Bureau neemt kennis van de aanvraag tot halftijdse werkhervatting. De vraag wordt in beraad gehouden voor verder onderzoek.

      • Intentieverklaring toetreding OFP Prolocus - aanvullend pensioenstelsel voor de contractuele personeelsleden - 2de pensioenpijler.

        Goedgekeurd

        Het Vast Bureau heeft de intentieverklaring om toe te treden tot OFP Prolocus voor de organisatie van het aanvullend pensioen van de contractuele personeelsleden goedgekeurd en legt het voorstel voor aan de vakorganisaties. Het protocol van de vakorganisaties en het voorstel worden voorgelegd aan de RMW.

      • Sluiting afdeling beleid en organisatie OCMW tussen kerst en nieuwjaar.

        Goedgekeurd

        Het Vast Bureau gaat akkoord met een collectieve sluiting van de afdeling beleid en organisatie tussen kerst en nieuwjaar.

      • WZC De Vesten - aanvraag loopbaanonderbreking zorgkundige.

        Goedgekeurd

        Het Vast Bureau verleent toestemming aan een zorgkundige tot een 1/5 loopbaanonderbreking in het kader van medische bijstand.

      • WZC De Vesten - Kennisname en aanvaarding ontslag personeelslid.

        Goedgekeurd

        Het Vast Bureau aanvaardt het ontslag van het personeelslid van EKA.

  • Financiën

    • Bestellingen – goedkeuring.

      Goedgekeurd

      Het Vast Bureau gaat over tot de goedkeuring van een reeks genummerde bestelbons.

    • Aanrekeningen door derden aan het OCMW.

      Goedgekeurd

      Het Vast Bureau gaat over tot de goedkeuring van een reeks genummerde aanrekeningen door derden.

    • Facturatie door het OCMW – goedkeuring.

      Goedgekeurd

      Het Vast Bureau gaat over tot de goedkeuring van een reeks genummerde facturaties door het OCMW.

  • Leven en welzijn

    • Sociale zaken

      • Crisisopvang Oekraïne - ingebruikneming van vier assistentiewoningen - princiepsbeslissing.

        Goedgekeurd

        In het kader van de nood tot opvang van ontheemden op de vlucht voor de oorlog in Oekraïne biedt het WZC Ravelijn 4 assistentiewoningen met 2 slaapkamers aan aan het lokaal bestuur Zoutleeuw voor maximaal 4 personen per unit. Het Vast Bureau besluit principieel deze 4 assistentiewoningen in gebruik te nemen en treft de nodige beslissingen tot uitrusting van deze assistentiewoningen, zodat zij gebruiksklaar zijn in geval van toewijzing.

  • Omgeving

    • Patrimonium

      • Pachtoverdracht.

        Goedgekeurd

        Het Vast Bureau neemt kennis van overdracht van pacht overeenkomstig artikel 34 van de pachtwet.