Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, hierna genoemd ‘DLB’;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 20/01/2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 22/04/2021 tot vaststelling van de bevoegdheden van de gemeenteraad die aan het college van burgemeester en schepenen worden gedelegeerd en van de inhoud van het begrip dagelijks bestuur;
Gelet op de beslissing van het schepencollege van 08/01/2024 aangaande de goedkeuring van de gezamenlijke rechtspositieregeling voor stads- en OCMW-personeel (met uitzondering van het gesubsidieerd onderwijzend personeel ten laste van het departement onderwijs en personeel woonzorgcentrum);
Gelet op het ontwerp van aanpassing gezamenlijke rechtspositieregeling personeel S&O;
Gelet op de besprekingen met de vakorganisaties van 23/05/2024;
Gelet op het protocol van akkoord voor het ACV, ACOD en VSOA voor wat betreft de wijzigingen in artikel 249;
Gelet op het protocol van niet akkoord voor ACV, ACOD en VSOA voor wat betreft de wijzigingen aangaande het uitvoeringsbesluit "ontslagdecreet" (artikel:68, 88, 150 §1+2, 157, 158, 160, 161, 162 §1);
Gelet op het protocol van akkoord voor ACV, ACOD en VSOA voor wat betreft de verduidelijking in opname onbetaald verlof in de bijlage IV;
Gelet op het protocol van akkoord voor ACV voor wat betreft de wijzigingen aan het omstandigheidsverlof in artikel 264 §1 nummer 19 en 20;
Overwegende dat de vakorganisatie ACV, ACOD en VSOA bij de ondertekening van het protocol van niet akkoord nog de volgende opmerkingen maken bij het voorliggende ontwerp:
Overwegende dat het past het voorliggende aanpassingen van gezamenlijke RPR S&O voor het stadspersoneel goed te keuren, met inwerkingtreding 01/09/2024 uitgezonderd de elementen die op basis van hogere wetgeving reeds ingang hebben;
BESLUIT:
Artikel 1:
Het ontwerp wijziging van de gezamenlijke rechtspositieregeling S&O zoals voorgelegd wordt definitief vastgesteld.
Art. 2:
De personeelsdienst is belast met de uitvoering van huidige beslissing, met inbegrip van de communicatie aan het personeel.
Art. 3:
Deze beslissing wordt bekend gemaakt conform de wettelijke bepalingen.