Gelet op de inname openbaar domein op de Grote Markt;
Gelet op het parkeerreglement ‘kort parkeren’ op delen van de Grote Markt;
Overwegende dat er momenteel werken plaatsvinden op de Grote Markt en er hierdoor minder parkeerplaatsen beschikbaar zijn;
Overwegende dat het stadsbestuur mensen willen stimuleren om meer gebruik te maken van de randparkings;
Overwegende dat het stadsbestuur de lokale koopactie positief heeft geëvalueerd;
Overwegende dat een gelijkaardige wil worden opgezet voor het stimuleren van het gebruik van de randparkings;
BESLUIT:
Het reglement goed te keuren als volgt :
1. De stad Zoutleeuw organiseert een campagne “Park, Scan & Win”. Het doel van de campagne is om mensen aan te sporen om te parkeren op de randparkings. Zo wordt er ruimte gegeven voor kort parkeren en voor mindermobielen in de onmiddellijke omgeving van de Grote Markt.
2. De actie begint op 1 september 2022 en eindigt op 31 december 2022. De actie kan mogelijks verlengd worden.
3. Praktische info over deze campagne is terug te vinden op de website van de stad : https://www.zoutleeuw.be/parkeeractie .
4. De stad Zoutleeuw voorziet maandelijks 2 cadeaubonnen van 75 euro die verloot zullen worden onder de deelnemers van de wedstrijd.
5. De deelnemende parkings zijn:
6. Verloop van de wedstrijd :
• Wanneer een persoon zich parkeert op één van de parkings opgesomd in artikel 5, mag hij de QR-code scannen met zijn smartphone.
• De QR-code is gelinkt met website van de Stad Zoutleeuw. Bij elke scanning van een QR-code neemt de klant deel aan de wedstrijd.
• Bij iedere scan van een QR code wordt de persoon automatisch geregistreerd en krijgt hij hiervan een korte melding.
• Niet alle klanten hebben een smartphone. Klanten die geen smartphone hebben, kunnen hun gegevens rechtstreeks ingeven op de website van de Stad Zoutleeuw.
• Door te scannen komt de persoon automatisch in aanmerking voor de aangeboden cadeaubon van de stad.
• De winnaar wordt maandelijks via computer lukraak uit alle geregistreerde scans gekozen, Dus hoe vaker een gebruiker scant hoe meer kans hij maakt op een prijs. De winnaars worden per mail geïnformeerd.
• Winnaars worden uitgenodigd hun prijs te komen halen op de gemeenten. Prijsuitreikingen kunnen gepaard gaan met een pers- of fotomoment.
7. Dit wedstrijdreglement is goedgekeurd door de stad Zoutleeuw en conform de privacy wetgeving en de wetgeving met betrekking tot loterijen.
8.De prijstrekking en prijsuitreiking wordt door de stad Zoutleeuw zelf georganiseerd. Er is maximum 1 cadeaubon van de stad te winnen per persoon over de ganse loop van de campagne.
9. Als in geval van overmacht (o.a. corona) de wedstrijd ingekort, gewijzigd, geannuleerd of uitgesteld dient te worden of de prijzen moeten gewijzigd worden, kunnen de organisatoren hiervoor in geen geval verantwoordelijk worden gesteld. Bij het verlies van digitale of manuele registraties (bv. Bij pannes van servers , wegvallen van internet e.a.) zijn de organisatoren van de wedstrijd evenmin verantwoordelijk.
10. Het stadsbestuur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor mogelijke technische problemen die zich zouden voordoen.
11. In geval van misbruiken, misleiding of bedrog behouden de organisatoren van de campagne zich uitdrukkelijk het recht voor, de betrokken deelnemer(s) zonder meer van deelname aan deze campagne uit te sluiten.
12.Over de wedstrijd binnen de campagne worden geen briefwisseling noch telefoongesprekken gevoerd. Alle bijkomende mededelingen en/of publicaties in verband met deze promotieactie gelden als punt van het reglement.
13. Iedereen die rechtstreeks betrokken is bij de organisatie van de wedstrijd en hun inwonende gezinsleden zijn uitgesloten van deelname aan de promotieactie.
14.Deelname aan de promotieactie houdt de aanvaarding in zonder voorbehoud van onderhavig reglement.