Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, hierna genoemd ‘DLB’;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 20/01/2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen;
Gelet op de raadsbeslissing van 22/04/2021 tot vaststelling van de bevoegdheden van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn die aan het Vast Bureau en het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst worden gedelegeerd en van de inhoud van het begrip dagelijks bestuur
Gelet op de beslissing van het Vast Bureau van 08/01/2024 aangaande de goedkeuring van de gezamenlijke rechtspositieregeling voor stads- en OCMW-personeel (met uitzondering van het gesubsidieerd onderwijzend personeel ten laste van het departement onderwijs en personeel woonzorgcentrum);
Gelet op het ontwerp van aanpassing gezamenlijke rechtspositieregeling personeel S&O;
Gelet op de besprekingen met de vakorganisaties van 23/05/2024 en per mail;
Gelet op het protocol van akkoord voor het ACV, ACOD en VSOA voor wat betreft de wijzigingen in artikel 249 en de verduidelijking in opname onbetaald verlof in de bijlage IV;
Gelet op het protocol van niet akkoord voor ACV, ACOD en VSOA voor wat betreft de wijzigingen aangaande het uitvoeringsbesluit "ontslagdecreet" (artikel:68, 88, 150 §1+2, 157, 158, 160, 161, 162 §1);
Gelet op het protocol van akkoord voor ACV voor wat betreft de wijzigingen aan het omstandigheidsverlof in artikel 264 §1 nummer 19 en 20;
Overwegende dat de vakorganisatie ACV, ACOD en VSOA bij de ondertekening van het protocol van niet akkoord nog de volgende opmerkingen maken bij het voorliggende ontwerp:
Overwegende dat het past het voorliggende aanpassingen van gezamenlijke RPR S&O voor het personeel van het OCMW (uitgezonderd WZC) goed te keuren, met inwerkingtreding 01/09/2024 uitgezonderd de elementen die op basis van hogere wetgeving reeds ingang hebben;
BESLUIT:
Artikel 1:
Het ontwerp wijziging van de gezamenlijke rechtspositieregeling S&O zoals voorgelegd wordt definitief vastgesteld.
Art. 2:
De personeelsdienst is belast met de uitvoering van huidige beslissing, met inbegrip van de communicatie aan het personeel.
Art. 3:
Deze beslissing wordt bekend gemaakt conform de wettelijke bepalingen.